Czy warto wziąć udział w szkoleniu SEO?

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to klucz do sukcesu. Wielu przedsiębiorców nie ma jednak pojęcia, co należy zrobić, by witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników. Wiedzę na ten temat można zdobyć na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czy warto wziąć udział w szkoleniu SEO!

Dlaczego SEO jest tak ważne?

Współcześnie szukając jakichkolwiek informacji, produktów czy usług przede wszystkim korzysta się z wyszukiwarki Google. Chociaż wpisanie jednej frazy może spowodować wyświetlenie nawet kilkudziesięciu stron wyników, zwykle największą uwagę zwraca się na propozycje znajdujące się na pierwszej z nich. Są one bowiem określane przez algorytm jako najbardziej trafne i wartościowe.

SEO, czyli w ogólnym rozumieniu pozycjonowanie stron (ang. Search Engine Optimization), to działania mające przyczynić się do poprawienia pozycji danej strony w wynikach. Znając zasady funkcjonowania wyszukiwarki Google można świadomiej dostosować swoją witrynę, tak by posiadała pożądane cechy i była lepiej odbierana przez algorytm. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej znajdą ją po wpisaniu określonych słów kluczowych. SEO przyczynia się więc do zwiększenia widoczności i rozpoznawalności, a co za tym idzie – poziomu sprzedaży.

Czego można dowiedzieć się na szkoleniu SEO?

Szkolenia SEO mogą w różny sposób podchodzić do zagadnienia. Najważniejsze jednak, by omawiały przynajmniej podstawowe kwestie. Działania związane z pozycjonowaniem dzielą się na aspekty typowo techniczne oraz związane z tworzeniem treści.

Na warsztatach można poznać zasady sprawdzania oraz optymalizacji strony, tak by lepiej spełniała wytyczne wyszukiwarki. Zwykle obejmują poprawki programistyczne, dotyczące układu i projektu UI czy ogólnie rozumianego UX.

 

Podczas szkoleń omawia się także sposoby tworzenia treści, które są odbierane jako atrakcyjne zarówno przez algorytm, jak i odbiorców. Teksty znajdujące się na stronie powinny być merytoryczne oraz unikalne, a do tego w naturalny sposób nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi.

Często poruszanym zagadnieniem jest też link building, czyli proces pozyskiwania linków z innych witryn. Pojawianie się odnośników na dobrych jakościowo stronach ma niebagatelny wpływ na poprawę widoczności w wyszukiwarce.

Co może dać udział w szkoleniu SEO?

Udział w szkoleniu SEO pozwala zdobyć cenną wiedzę, którą można wykorzystać w praktyce. Oczywiście nie zostaje się po nim od razu specjalistą, ale ma się większą świadomość tego, na co powinno zwrócić się uwagę. Często okazuje się, że wystarczy dobrze przeprowadzić audyt SEO oraz zmienić publikowane treści, by po czasie pozycja strony znacznie się poprawiła.

Jeśli samodzielne wysiłki nie będą przynosić oczekiwanych efektów, zawsze można zgłosić się do specjalistów. Po szkoleniu łatwiej jest ocenić, która firma rzeczywiście oferuje dobre usługi, a znajomość podstawowej terminologii znacznie usprawni komunikację.

Podsumowanie

Jak najbardziej warto wziąć udział w dobrze przygotowanym i poprowadzonym szkoleniu SEO. Takie warsztaty pozwalają zdobyć wiedzę, która pomaga bardziej świadomie prowadzić swoją stronę w Internecie. Lepsze pozycjonowanie daje z kolei wiele wymiernych korzyści, ponieważ zwiększa rozpoznawalność oraz sprzedaż.